Nyheter‎ > ‎

Koll gjør skoledagen bedre

lagt inn 25. apr. 2011, 05:49 av Erik Borg   [ oppdatert 3. mai 2011, 11:34 av Admin Koll ]
av Erik Borg

Siden nyttår har Koll bidratt i med instruktører i fysisk aktivitet-faget på femte og sjette klassetrinn på Kringsjå skole.

– Vi ønsker å ha et godt samarbeid med nærskolene, sier Fredrik Wulfsberg, leder i hovedlaget.

Kringsjå skole henvendte seg til Koll og spurte om klubben kunne bidra i kroppsøvings-undervisningen. Koll har klart å stille med godt kvalifiserte instruktører til tross for at det hele skulle skje i løpet av skoletiden.

Christina Maria Kasin (til høyre på bildet), som i vinter var med og spredde skiglede på skileken, har vært på skolen et par ganger.

– Jeg underviste 6. klasse, og det var artig å være der, fikk også tilbakemeldinger om at timene hadde vært morsomme. Hver økt varte i en og en halv time og var preget av lek og moro, sier hun.  Ski var hovedfokus, men da alle barna ikke hadde med seg ski, ble det en del improvisasjon.

Kjersti Dahl (til venstre på bildet), Tora Johanne Bettum, Lisbeth Neteland, Kirsti Tomassen og Harald Sundgot Borgen har også hatt skiaktivteter i skoletiden. Fra volleyballgruppa har Fredrik Ingebrigtsen og Lars Løvberg stilt.

Etter påske skal Koll bidra til gode timer med friidrett og fotball. Marte Helle Schia vil stå for friidretten mens Tora Johanne Bettum, som drev med ski tidligere på vinteren, skal gjøre fotball enda gøyere på slutten av skoleåret.

Fra skolen har det vært gode tilbakemeldinger. 
– Vi er meget fornøyd med å få trenere fra Koll, det gir elevene våre valgfrihet og motiverer til innsats, og jeg håper det er et samarbeid vi kan fortsette med, har assisterende rektor Liv Lyngstad skrevet i en e-post til Koll.

Koll får noe støtte fra skolen, men totalt sett blir det litt utgifter for idrettslaget. 

– Skolen har fått et bra idrettstilbud. Som en del av lokalmiljøet vil vi gi barn og unge gode aktivitetstilbud, men om samarbeidet vil fortsette til høsten, er ikke bestemt ennå, sier Koll-leder Fredrik.

Comments